Sunday, December 31, 2006

JA HOĆU ŽIVOT…


Dejana Vučićević, uspešni modni kreator i stilista, pokazala nam je i novi, podjednako kvalitetan segment svoje umetničke ličnosti – u Galeriji Muzeja savremene umetnosti otvorena je njena izložba Happy family. U saradnji sa Dušanom Joksimovićem Dejana je ostvarila fantastičan uvid u jednu istu ( utopistichku? ) ideju, koja datira od početaka moderne civilizacije i ne posustaje do današnjih dana. Ideju o srećnoj ( heteroseksualnoj?! ) porodici, i njenom srećnom potomstvu.
Na fotografijama, koje je snimio Joksimović, glumci Nada Šargin i Vladimir Tintor, i devojčica Olivera Sadžaković prikazani su kroz epohe, u do detalja preciznim kostimima i scenografiji, chime je Dejana prikazala svoje mogucnosti u segmentima u kojima suvereno vlada. Ova vizuelna preciznost, ali i smisao za humor, stavljaju je u red nasih najvecih potencijala u oblasti kostimografije.
Iluzija ili mogućnost?
Izložba o porodici koja prevazilazi vreme i prostor, i uvek ostaje ista, kao da podseća na rajeve koje smo izgubili, i upozorava da čuvamo osvojene. Da li su njihovi osmesi iskreni ili će se posle fotografisanja posvađati oko toga ko je juče vukao sa pijace a ko nije izvukao veš iz mašine, o tome razmišljamo samo mi, neuništivo cinični.
Za sve ostale, normalnije ljude, ova izložba je katarzično iskustvo.

HAPPY FAMILY u Galeriji MSUB.
Pariska ulica ( kod Kalemegdana )
Do 15.januara

Friday, December 29, 2006

KOPICL,KAPIRAJ,KOPIRAJ


Neverovatno! Iako se smatra da ljudi rođeni u EX-YU gradovima imaju veoma slična iskustva po pitanju konzumacije prvih šest i sedme umetnosti, ovih se dana u beogradskim društvima često može čuti pitanje „Ko je“ pa čak i „Šta je“ KOPICL.
Zbog toga smo odlučili da olakšamo guglovanje zainteresovanima i objasnimo na šta se odnosi deo propagandne poruke iz tzv. novogodišnjeg spota koalicije koju predvodi LDP.
Dakle, kad se u spotu kaže „Divljan a ne Kopicl“ misli se na Vladu Divljana, muzičara, bivšeg člana benda Idoli. Ko su Idoli? Jao majko, dobro hajde- bili aktivni osamdesetih, idejni guru- umetnik Dragan Papić, većinu dobrih pesama napisao Divljan, kontroverzno kritikovanje lika, dela,i upokojenja JB Tita u pesmi „Moja si“, podjednako kontroverzno, mada potpuno nepotrebno aktiviranje pravoslavnih motiva u pesmicama( ovo božanstveno muzičko putešestvije kasnije nastavio bend Galija ), s tim u vezi je i kađenje SKC-a tamjanom pred jedan koncert Idola itd.
Divljan podržava LDP.

Drugi dvojac. Šaper i Krstić. Savetnici, bliski prijatelji Predsednika i aktivisti DS-a. Šaper je u filmu Slobodana Šijana „Davitelj protiv Davitelja“ tumachio ulogu poremećenog mladog čoveka Spiridona Kopicla ( u filmu se Kopicl homoerotski vezuje za nedela ubice Taška Načića, seksualno opšti sa plastičnom lutkom, zatim Sonjom Savić ali i soptvenom maćehom ). Milutin Petrović, reditelj, koji je takođe na listi Koalicije, je insert iz „Davitelja“ koristio u svom ostvarenju „Jug Jugoistok“, u kome, takođe glumi Sonja Savić. Lik Kopicla formulisan je u „Jugoistoku“ kao „Predsednik“. ( u jednoj sceni J.J. junaci na TV-u gledaju scenu sa Shaperom iz "Davitelja" ).

A u čemu je razlika između onoga što, privatno i javno, simbolizuju Vlada Divljan i Srđan Šaper. E, to morate da proverite sami. Raspitajte se. Svi znaju.

Monday, December 25, 2006

DRAGI DEDA MRAZE ili...







...PAZI STA POZELIS, MOZDA TI SE I OSTVARI !

Saturday, December 23, 2006

0780112201 ili IL' SI LJUBA, IL' SI BULJA!*



0780112201


Broj telefona koji cete okrenuti. Sa svakog fiksnog ( od kuce, bake, komsinice, kafane - usluzni, govornice, radno mesto ) i korisnici 064 sa svojih mobilnih telefona ( kao i telefona significant others/a, kao i gorenavedenih ) pa da svi zajedno slavimo kada se ostvari poetska pravda 31.12.2006. ( na dvadest i sesti rodjendan Ivana Ljube )

Pametan, a ne glup.

Kulturan, a ne seljacina.

Sladak, a ne gadan.

Dvadeset i prvi, a ne osamnaesti vek.

Dobar, a ne zao.

Ovoga puta, stvarno, dvadeset i jedan dan ranije...

Necu da mi pobedi Dragana.

Hocu da pobedi Ivan.

OD NAS ZAVISI.


IVAN LJUBA ZA POBEDNIKA

IVAN LJUBA ZA 100.000 EURA

Okreni broj DRUGACHIJE SRBIJE = 0780112201

IL' SI LJUBA, IL' SI BULJA!*

PS:Do nedelje, skupljajte sigurne glasove.


*copyright by S.O.

Wednesday, December 20, 2006

ANOTHER ONE BITES THE DUST


Nisam htela da pišem o ovome pre potvrde crno na belo.

Ipak, toliko sam isprovocirana samom mogućnošću- juče je objavljeno da će, zajedno sa udovicom ratnog zločinca = Cecili ( kako ju je, po svedočenju svedoka saradnika D.M. Bagzija, od milošte zvao Dušan Spasojević, kome je, prema istom svedočenju, ona obezbedjivala alibi za noć 11. na 12. mart '03. ), dakle, pre ili posle nje, na Trgu, u organizaciji Deesesa i Velje, treba da peva RAMBO AMADEUS. Ne znam da li je vest tačna, I da li postoje možda dva Ramba?
Prvi, onaj koji je u jesen 1992., prekinuo Bebi Dol, dok je na Mesamu, u Sava Centru, pevušila neku laganicu, podigao je u naručje i u kameru, u toku direktnog prenosa na TV Bastilji, uzvknuo ”Neću da zabavljam biračko telo dok padaju bombe na Sarajevo i Dubrovnik!”. Potom je taj isti, dobri Rambo, tresnuo mikrofon o pod, i demonstrativo sišao sa scene.
Gledala sam ga i pre par meseci, na HRT-u, u emisiji ”Nedeljom u 2”, kod ”Ace Srbina” ( copyright by A.Tijanić). Rambo je govorio samo pametne stvari, na momente je zvučao kao punokrvni Marksista.
A sad ovo?
Pomisao na to da ga preuzima ”dark side of the force” je toliko uznemirijuća, da ovde moram da prestanem da pišem…unless, Rambo ponovo ne sprema neku uber-provokaciju. Ostaje nada, koja je, nerealno, dublja od strepnje:-)

Tuesday, December 19, 2006

DRAGI DNEVNIČE ili...







... o Sindikatu ali i o vezi izmedju Rasela Kroua i izbora u Srbiji




Ponedeljak, 18.12. tekuće godine.

Dragi Dnevniče,

U 17h sam se našla sa svojim dobrim drugom C.M. u kafani Hleb&Vino. Jeli smo supu od bundeve i, razne paste. Ukrstili smo medjusobne novosti, šta ko radi, šta ima novo, malo tracha , klasika.
Na početku ručka, pustio mi je novu pesmu Beogradskog sindikata „Oni su“, i rekao da je bend ponovo u centru pažnje, zbog kontroverznog teksta novog hita. Predložio mi je i da pogledam spot, na sajtu You Tube, ali i da pročitam prepucavanje na blogu devedesettrojke.

Na putu do kuce, sretnem jednu mlađu drugaricu, koja mi se, po pljusku, poveri. Kaže, sviđa joj se neki dečak iz omladine njene stranke, ali on je kulira.


Pitam je šta to tacno znači?
Ona mi objasni da on veoma ekspresivno i srčano priča o Vučiću, Borisu, Voji, Čedi, Ivici, Hagu i Kosovu ali kad su nasamo, kao da omutavi. Boji se, kaže, da njegov fitilj i ne gori više od toga.


„R., da li si gledala „Poverljivo iz L.A.“? , priupitam.

"Jesam“, odgovara. Nije joj jasno.


„Znaš onu scenu, kad se Kim Bejsinger smuva sa poručnikom-štreberom Edom Ekslijem, koga glumi Gaj Pirs?“


„Otprilike...“ I dalje je zbunjena.


„Kim mu u tom trenutku nežno govori o tome kakav je njegov protivnik Bad Vajt
( Rasel Krou ). Eksli joj, razgoropađen, kaže ~ „Stop talking about Bud White!“ i počne da je ljubi...Naravoucenije glasi?“

„Pa da, on u stvari želi...“, zgrozena je.

„...da ga jebe Bad Vajt!“, poentiram.


Kiša će samo odmoći mojoj drugarici, sad joj je gore nego pre susreta sa mnom.
„Misliš da on hoće da ga...Todorović? Ili Mihajlov? Ili Batić?“


„Ne znam dušo...“, završavam iskusno,“...u Srbiji su skoro svi u politici, ili zbog seksa ili zbog para. Provociraj ga, po ugledu na gospođu Bejsinger, pričaj mu na uvce o Mlađi i Boži, a onda...there can be miracles, if you believe.“

Stignem u svoj topli dom, nahranim mačke, upalim kompjuter. Mislim da je ovo dobar trenutak da prestanem da pišem kao da i dalje pohađam šesto dva u O.Š.

Vraćam se na temu B.Sindikat. Imam par pitanja za razmišljanje. Gde se nalazi crta glamorizacije nasilja? Da li je ta crta u umetničkom delu ili u glavi onoga ko to delo konzumira?

Kad se Sindikat pojavio, krajem dvehiljadite, svi smo odlepili na „Divljinu“. Tekst i spot su bili vrhunska satira, i niko se zaista nije palio na to da actually postane glavni lik iz te pesme. Zašto? Pa zato što on i nije neki realni dorćolski dizelaš, već parodija koji je najveća dileja kad se porede on, Gejts i sultan od Bruneja. Osim toga, gospodin Divljina proziva Pavarotija, svira mu Pako de Lusija, a na kraju spota zasluženo „mora biti ubiven“. I to je bilo kul. Dobra društvena kritika zahteva preterivanje, da bi se izbegla glorifikacija. Tako je bilo sa Divljinom, tako je i sa Američkim psihom Breta Istona Elisa~primenjen je sličan, veoma uspeo, princip ( ako nešto dobro poznajem, pored rođene majke, to je Bret, ne sporite mi ovu tezu,thnx ).

Dalje, part 1. Sindikat objavljuje novu muzicku numeru u kojoj napada Borku, Anri Levija, gej parade, levicu. Manje~više, svi popizde. Manje, kojima je u tom trenutku pun kufer antiratnih kulturnih profitera. Više, prozvani. Ja potisnem Sindikalce iz vidokruga, jer ko mi dirne u sveto pravo na seksualno~emotivno opredeljenje, taj je dead and buried, for good. Nema nazad.

Dalje, part 2. B.S.na Utisku sa Vojom K. Ćute i smejulje se. To se sasvim uklopi sa ovim prethodnim gde napadaju levicu ~ dakle, vole Vojicu, Gučičicu, rakiicu, Cecicu, gibanicu, žicu etc.Ko ih šiša, kad su pogrešno nažareni adolescenti.

Dalje, part 3. Eto njih nazad. Pesma „Poroci Beograda“ - kažem sebi, opusti se, nećeš valjda da dozvoliš da ti kulturnjačka politička korektnost poremeti čula. Idem ulicom, slusham, i smejem se, ljudi misle da sam ćaknuta. Posebno mi je funny kad u „nadrkanom gliseru jezde po Dunavu“, pa prskaju patrolu itd. I spot je super, malo Insajdera, malo Utiska. Međutim, tajkuni iz pesmice prežive, to me brine. Šta je sledeći potez?

Epilog ~ Odslušam novu stvar, odgledam novi spot. Nije malo onih koji misle da je revolucija jedino rešenje, još je 1848. pametni chika sa bradom pisao o tome. Ograničen oblik terorizma je takođe moguća opcija, pročitajte na ovom blogu šta su radili Weather Underground. I čak i da su se B.S. malo promenili, porasli, ni to nije loše, ( i sama autorka ovog teksta je od punoletstva promenila tri političke partije ), mada mladost nikada nije, niti će, opravdavati besvest.


Jedni mladi u ovoj zemlji su deca revolucije. Drugi, malo mladji, su posledica ratova na prostorima bivše Jugoslavije. Drugi ne mogu da drže predavanja prvima.Foolstop.

Dragi Dnevniče, kad razmišljam o svemu ovome, shvatam da nije poenta u tome šta nećeš da se dogadja ~ o čemu pevaju B.S., nego je cilj da možeš hrabro da kažeš šta hoćeš da bude.

Ja hoću da:

1.Uhapse sve optužene za ratne zločine i predaju ih Haškom Tribunalu.
2.Hoću da se to dogodi ODMAH!
3.Hoću da Ustav bude građanski, a ne nacionalni
4. Hoću lustraciju
5. Hoću da oni koji imaju previše novca budu oporezovani na takav način da u ovoj zemlji više niko nikad ne umre od gladi
6. Hoću da NIKO ne može da ima privredni i finansijski monopol
7. Hoću da svako dete ili čovek koji vređa drugog po rasnoj, verskoj, nacionalnoj ili osnovi seksualnog opredeljenja bude javno išiban na Terazijama
8. Hoću da se snimi jedan dobar film i pokrene jedan ( 1 ) dobar časopis o kulturi i umetnosti, koji će objavljivati i tekstove duže od 2500 karaktera
9. Hoću da ja budem jedan od urednika tog časopisa
10. Hoću da učestalost pojavljivanja narodnjaka u svim TV emisijama bude identična kao u decembru 1979.
11.Hoću da uticaj crkve na društvo bude identičan kao u decembru 1979.

Ovo bih uradila ja, dan posle revolucije koju bih predvodila. Ovo bih sve ja rekla Voji K., da sam sedela sa njim u studiju dva sata.
Ne razumem samo, šta se dešava posle revolucije koju propagira Sindikat? Ili se taj plan toliko brzo i chesto menja, da ni pokojni Tupac i Biggy ne bi mogli da ga odrepuju?
A evo i linka za spot http://www.youtube.com/watch?v=yzqTgUCBhR8

Wednesday, December 13, 2006

NAUČI DA EKSKULIRAŠ! - Almodovar i Voters na tajnom zadatku u Srbiji



Naš verni saradnik Bane C. ukazao nam je na fenomenalnu sličnost između nekih likova iz filmova Dž.Votersa i Almodovara, i ukućanke V.B., gospođe Jadranke.


Ovo se prvenstveno odnosi na njene izjave, ali i na vizuelni identitet.


Mi citiramo, vi vidite...

KAD NE BUDEM MOGLA DA UĐEM U DŽINS,NEK ME UZME BOG!!!!

Jadranka: "Ja sam sakrila kafu da imamo kad ne imamo."


Jadranka: "Sve će nam pojesti... neće nam ostati ni KAP hleba!"


Sava i Sanja komentarišu ukućane i pričaju ko im se dopada na prvi utisak, a Jadranka dodaje (iskusno): "Ne žurite ničim."


Jadranka kaže Eni (kada je naskočila na Marka): "Bravo, mala, gde je drug, tu je i magarac... Samo ga JAHAJ!"


Veliki brat: "Jadranka, da li si razumela da ne smeš da kuvaš?"

Jadranka: "Jesam, ali ne znam kad to POČIMA." (umesto ‘počinje’)


Jadranka: "Decoooo o oooo, ne mogu višeeeee, šmrc šmrc, deco pošalj'te mi snageeeeeeeeeeeeee!"


Jadranka: "Sinoć sam prvi put spavala kao JA!"


Jadranka: "Ja po trideset puta u toku noći USTANEM DA SPAVAM."


Jadranka se obraća Aleksandri povodom Markove i Aleksandrine svađe:
"Nećeš ti biti jedina na TIPETI; nauči da EKSKULIRAŠ."

DARVINOV ROTVAJLER




Ako bih rekao da u orbiti, između Zemlje i Marsa leti porcelanski čajnik, niko ne bi mogao da porekne moju pretpostavku, pogotovo ako bih bio dovoljno pametan da naglasim da je čajnik suviše mali da bi smo ga videli čak i najrazvijenijim teleskopima. Zatim kažem kako je, s obzirom da moja ideja ne može da se opovrgne, odraz velike netolerancije to, da deo čovečanstva u nju ne veruje. Ipak, svi bi i dalje smatrali da je moja tvrdnja potpuni nonsens.

Pretpostavimo na trenutak, da je postojanje ovog čajnika potvrđeno u drevnim knjigama, izučavano kao sveta istina svake Nedelje, i ubacivano u glave dece dok su još u školi. U tom slucaju bi odbijanje da se u ovu ideju veruje bilo znak ekscentricnosti, a onoga koji sumnja bi, u vreme prosvetiteljstva, poslali u mentalnu instituciju, ili kod Inkvizitora, ako bi bio rođen u ranije vreme.

B.Russell, Is there a God, 1952.


Razlog zašto organizovana religija jeste neprijateljska prema drugima je u tome, što za razliku od verovanja u Raselov čajnik, religija je moćna, uticajna, oslobođena poreza I što se sistematski nameće deci u uzrastu kada su suviše mlada da se brane. Deca nisu primorana da troše vreme svojih formativnih godina učeći ćaknute knjige o čajnicima. Vernici Čajnika ne kamenuju one koji u Čajnik ne veruju. Majke ne zabranjuju svojoj deci da se venčavaju za one koji veruju u jedinstveni Čajnik, ili za one koji veruju u podelu Cajnika na trojstvo.


R.Dawkins, A Devil's Chaplain, 2003.


Ričard Dokins je intelektualac koga bi trebalo klonirati i poslati na svako svetsko sveučilište.

Vatreni pobornik ideja svog „sličnoprezimenjaka“ Čarlsa Darvina, ateista, humanista i skeptik, Dokins je profesor na Oksfordu, na katedri koju finansira kompjuterski genije Čarls Simonji (Charles Simonyi ), a bavi se razumevanjem nauke.

U odbrani Darvinove teorije Dokins ( inače, zoolog po obrazovanju ) ide tako daleko da je prozvan i njegovim „borbenim psom“ ali i „čovekom najbližim profesionalnom ateisti još od Bertrana Rasela“.

Dokins stiče internacionalnu slavu bestselerom The Selfish Gene, koji objavljuje 1976. U ovoj knjizi on obrađuje fenomene evolucije, I naučno objašnjava do tada misteriozan fenomen altruizma, koji su teolozi definisali kao “božiji dar čoveku”. Altruizam je, naucno receno, takođe, deo borbe za opstanak, jer se čovek odriče sopstvenih blagodeti ali potajno očekuje reciprocitet od drugih živih bića.
Takođe, ovde se prvi put pominje i pojam “meme”, koji označava skup informacija u mozgu, koji je za ljudsku kulturnu evoluciju važan kao gen za reprodukciju.
“Meme” je intelektualni gen, koji se reprodukuje a memetika je uticala upravo na proširenje fenomena religioznog verovanja i na različite aspekte organizovanih religija.

Prominentan je kritičar “kreacionizma” i opisuje ga kao ”prepotentnu laž, koja služi samo za sužavanje svesti”,toliko je siguran u teoriju evolucije, da je na pitanje o tome da li je evolucija činjenica ili pretpostavka rekao “ Mi smo kao detektivi koji smi stigli na mesto ubistva,neposredno po izvršenju. Nismo baš videli ubicu KAKO ubija žrtvu, ali imamo ogroman broj otisaka prstiju ubice i veliku količinu ključnih dokaza”.

U knjizi Unweaving the Rainbow Ričard Dokins polemiše sa izjavom Džona Kitsa koja kaže da je “objašnjenjem duge Isak Njutn zapravo smanjio njenu lepotu”.
Dokins, naprotiv, tvrdi da istraživanja dalekog svemira, milijarde godina evolucije, posmatranja pod mikroskopom i kulturno nasleđe, tvore više lepote za čovečanstvo od mitova i pseudonauke.


Najnovije delo, The GOD DELUSION objavljeno pre dva meseca, je Dokinsov najveći bestseler do sada~ u novembru je zauzeo drugo mesto po prodaji na Amazonu a decembar je dočekao na broju 4. bestseler liste New York Timesa.

Ova knjiga, kojom pokušava da opovrgne postojanje boga, kaže da “ateisti treba da budu ponosni, I da se ne izvinjavaju nikome jer je ateizam znak zdravog, nezavisnog uma”, jer kako kaže Robert Pirsig “kad jedna osoba ima iluzije, to se označava kao mentalni poremećaj, ali kad veća grupa pati od iluzije, onda to proglašavamo religijom”.

Zanimljiv deo je I onaj u kome se Dokins bavi temom moralnosti, uz tvrdnju da nam religija zapravo uopšte ne treba da bi smo bili dobri jedni prema drugima. Naprotiv, on insistira na tome da naša moralnost ima objašnjenje upravo kod Darvina ~ altruistički geni su selektovani kroz proces evolucije, pa tako posedujemo urođenu empatiju.

THE GOD DELUSION možete nabaviti preko http://www.amazon.co.uk/

Knjige i diskovi su, do daljnjeg, oslobođeni carine i PDV-a

PREDIZBORNA KAMPANJA...


...za pobedu Ivana u Velikom Bratu.


U okviru kampanje prilazemo pesmu nepoznatog autora, posvecenu nasem favoritu Ivanu Ljubi


GREŠNIK IVAN*


Koliko morona na prostoru malom,
Kolko licemerja, da ti muka padne;
Pametnog će uvek smatrati budalom
Umišljeni dripci, sve te face jadne.


Biti drugačiji, velika je greška,
Biti iznad drugih, tada si već čudak;
Glupost se ne leči, to je bolest teška,
Za takve je glave terapija budak.


O, Ivane, zašto nisi frajer pravi,
Pa alkosa Gagu da trpaš do zore;
Nego si je dao idiotu Savi
Da sa njom on vodi tople razgovore?!


A pijana Gaga u tebe se klela,
Maštala o vašem budućem životu;
Sve dok glupandera Savu nije srela,
Pa se, našljokana, okrenula skotu.


Kad je moron ušo, iskežen ko cava,
I pustio svoju idiotsku žvaku;
Gaga nije znala šta joj se dešava,
Zašto joj leptiri lete po stomaku.


Popio si korpu, crni moj Ivane,
Sad Gaga i Sava maze se i vole;
Laknulo je tebi, jer možeš sa strane
Da komotno gledaš te dve dijabole.


Ti ne voliš lujke, to ti je baš mana,
I nisi u toku kad grandovci krenu;
Nisi na nivou narcisa-šabana,
Čmarka što se kurči uz debelu Enu.



Grešnik si Ivane što sve samo gledaš,
I što mudro čuvaš sve stavove svoje;
Izdrži još malo, nemoj da se predaš,
I siguran budi da su pare Tvoje.


*pesma preuzeta sa foruma www.velikibrat.co.yu


CHARLESTON & VENDETTA

I bas pred Novu Godinu, obradovao nas je trejler za film Urosa Stojanovica "Carlston za Ognjenku".
Nadamo se da ce film biti slican onome sto moze da se vidi u ovom kratkom "tizeru" ( to bi na srpskom valjda bilo "golicanje maste" ), i da ce Ognjenka raspiriti ono sto je Shejtan raspalio.

Dizajn sajta 5+ takodje, pogledajte sami na http://www.bluepen.net/trailerpage/

SANATORIJUM ZA MESIJU



Ja nisam nikakav “practicing Jew”, i osim Pesaha ( koji obeležavam skoro isključivo zbog testiranja zanimljivih jela iz Jewish Cooking ) ne slavim ni jedan jevrejski praznik, a tako je već par godina, od kad sam zakoračila korak unapred i shvatila da je religija opijum za narod. Nemam znake navoda ovde, jer nije navodno.

Koga boli qrac o tome šta urednica AGIT-POPa misli o religijama?

Nemam pojma, ali ovde sam da preporučim reprizu epizode emisije AGAPE u kojoj je, pored dvorskog Dr.Jerotića, gostovao i presimpatični i duhoviti Rabin Isak Asiel. Toliko je kul, da mi je došlo da se reaktiviram u Jevrejskoj opštini, što je senzacija koja je kratko trajala, jer mi se odmah javiše duhovi pokojnih Karla M. i Sigmunda F., kao i energija jošte živog Vudija A. pa mi, vikom, rekoše “Don’t go down that road”…OK, braćo, neću.

Isak Asiel je bio veseo i neposredan, Jerotić, namrgođen. Isa je pričao viceve ~ Gajšek i Vladeta su mrštili veđe. Isa je objasnio da se Jevreji, za divno čudo, uopšte ne bave hrićanima toliko koliko se hrišćani bave njima ( nama? ). Suočen sa pitanjem o svima onima koji su tokom prethodnih 5000 godina tvrdili da su Mesije, Isa je, super kul rekao kako se njemu često javljaju ljudi koji tvrde da su Izabrani & Poslati, a da u Jerusalimu čak postoji i specijalni sanatorijum za one sa mesijanskim ubedjenjima.

Pogledajte ovu emisiju. Pure fun!

Wednesday, December 06, 2006

ANDREJ MIRČEV u epizodi SMRT U ZRCALU


Multitalentovani, ”multi/anti nacionalni” umetnik Andrej Mirčev, trenutno nastanjen u Osijeku, prikazao je sinoć u galeriji KONTEKST intelektualno provokativan ali I emotivan rad EURIDIKA.

Ono što generiše ideju Euridike, jesu Andrejeve posete jevrejskom groblju u Beogradu, gde se slučajno zatekao u traganju za ”iščezlim svetom Srednje Evrope”. Kroz neprohodnu vegetaciju, koja, kako se kaže u eksplikaciji izložbe, ”prekriva pamćenje”, umetnikovu pažnju privukao je lik žene, preminule u svojoj 27 godini, ”sada već davne 1936., u doba kad je fašizam već uveliko pripremao pokop evropskom jevrejskom buržoaskom sloju”.

Blanka Kozer, kako je ime ove lepe dame, postaje mala opsesija umetnika, i njen lik je centralno polazište izložbe koja za temu ima smrt i njenu poetizaciju. Lik Blanke Kozer je projektovan u ogledalu, što čini ishodište ove instalacije.

”For you Orpheus, I am going to unwrap the secret of secrets.
Mirrors are doors.
It’s through them that Death moves back and forth into life”

Drugi deo čini sektenca iz filma Žana Koktoa Orfej, u kojoj smrt, personifikovana u ženu odevenu u crno, prilazi raširenih ruku uz tekst “svaki dan bi Orfejeva smrt dolazila u sobu”.

Kokto za koga se tvrdi i da je bio Veliki Majstor Sionskog priorata, sam je ispisao svoju nadgrobnu ploču i epitaf I stay among you.

Treći element je arija iz Gluckove opere Orfej, u izvođenju Marije Kalas, kao metafizički soundtrack ove postavke.

Mirčev ima 27 godina, toliko je imala i njegova muza Blanka, kada je napustila ovaj svet. Marija Kalas je preminula 1977.

Kabalisti svih zemalja, ujedinite se.

Izložba je otvorena do 15.decembra.
Posetite Kontekst, radnim danima od 15h do 20h
Kapetan Mišina 6a
http://www.kontekstgalerija.org/

Tuesday, December 05, 2006

ŠVICARSKA




Dan posle „predizbornog trijumfa“ DS-a, stigao nam je mejl :

nakon konvencije DS-a siguran sam da li mi zivimo u Srbiji, a oni u (expo) svajcarskoj.

Šta da kažemo, osim da ni mi nismo sigurni ko gde živi. Izvesno je samo da su među VIP ekipom bila najmanje dvojica ranije veoma bliska SPSu. Obojica nisu krila dobro raspoloženje, i naravno, dobro su se proveli.

A čije su ovo slike?

U pitanju je Tomma Abts, prva slikarka koja je dobila čuvenu TARNEROVU nagradu.
Ovo priznanje, koje dodeljuje muzej Tejt, prvi put je dodeljeno 1984. godine, namenjena je umetnicima do 50 godina starosti i to „za izuzetan doprinos britanskoj umetnosti u prethodnoj godini“.
Tomma je Nemica, a u London je došla posle završenih umetničkih studija u Berlinu.
Zanimljivo je i to sto se u najuzem izboru za "Tarnera" nasao i umetnik Fil Kolins, koji je nekoliko puta bio gost Beograda, i izlagao u nasem Muzeju savremene umetnosti.

Tarnerova nagrada nosi ime po JMW Turneru, britanskom slikaru, jednom od začetnika impresionizma, a među ranijim nominovanima i/ili pobednicima su i Gilbert & George, Chris Ofili, Derek Džarman, Lusijen Frojd, Demijen Hirst i Trejsi Emin.

Više o svemu ovome na http://www.tate.org.uk/britain/turnerprize/2006/

Friday, December 01, 2006

NOSILA JE ŽUTU TRAKU



Prvi kontakt sa overgroundom ostvaren je danas, i to na liniji AGIT-POP/YELLOW CAB.


Novi broj Y.C., strana 132.

KARAOKE KAO PREVAZILAŽENJE ŽANRA





Po uzoru na prethodni tekst o Tomasu Pinchonu, evo kako može da se napravi postmodernistička dekonstrukcija života!

Tako dobra, da ni Mrvica nije ostala...( ravnodušna )


PS : Da bolje vidis foto strip, klikni na fotku dole desno!