BORIN IDENTITET
Sinoć je AGIT POP team prisustvovao premijeri filma „Četvrti čovek“ Dejana Zečevića, a pre projekcije videli smo tri nova trejlera i to za „Šišanje“ Stevana Filipovića, „Hadersfild“ i „Čarlston za Ognjenku“.
Usaglasili smo se da „Hadersfild“ ne bi smo gledali čak i da nam posle projekcije daju novčanicu od 100 eura.
„Šišanje“ je scenario koji smo već čitali, i odličan je, kao i najava, dok je o „Ognjenki“ već sve rečeno i napisano, skoro kao da smo je već i videli u bioskopu.
Vraćamo se glavnoj temi, filmu „Četvrti čovek“.
Već od prve scene je jasno da će scenario ići u pravcu koji je čest u domaćoj kinematografiji, da sve što vuče na žanr ( u ovom slučaju politički triler ) u dijalogu mora da zvuči kao da je prevedeno sa engleskog, što je samim tim i nategnut zadatak za glumce.
Jedino Nikola Kojo iz ovakve postavke može da se izvuče potpuno elegantno, što zbog svog neverovatnog talenta, što zbog činjenice da mu je ova uloga legla kao dupe na nošu, možda čak i više od, među domaćim dizelašima omiljenog, „čika Velje iz Lepih sela“.
Ne znamo, naravno, da li Kojo u sebi nosi dileme koje u filmu ima Major, lik kojeg tumači, ali pojedine scene su glumljene sa retko viđenom uverljivošću, kako bi to rekli profesori glume „iz sebe“.
SPOILER ALERT!!
Major je lik koji je pre amnezije bio nešto kao Legija, dakle, masovno je ubijao nevino nesrpsko življe u svim okolnim ratovima. Kako mu se pamćenje polako vraća, srpski nacionalista u njemu nestaje, pa Major počinje da oseća emocije kako prema bližnjima, ali i prema onima kojima je oduzimao život.
( Predlog, izvučen iz konteksta: Možda bi za članove pojedinih stranaka i organizacija ovakav metod bio koristan. Nađe se medicinski način za kolektivnu amneziju, i svi se iz kome probude sa mozgom npr. Nataše Kandić. To bi nam stvarno olakšalo društveni razvoj! )
NASTAVI DA ČITAŠ, SPOILER GOTOV!
Sve u svemu, iako scenaristički postavljen kao „diskretni omaž Bornu, Se7en, Anđeoskom srcu, Profesionalcu, Sneču“ i tako mnogo dalje, postavkom „snimak grada koji živi uobičajeno, onda dijalog u skladištu ili luksuznoj kič vili, pucnjava, pa ljubav ili seks“... Dakle iako sve to, Zečević se nije izblamirao. Predvljivog ritma, ipak „Č.Č.“ nije preterano dosadan, Kojo je odličan, sporedne uloge takođe ( Feđa Stojanović, Sanja Mikitišin, i naš omiljeni glumac Miloš Timotijević) a kutija sa polit-triler žanrom se polako otvara – odškrinuo ju je, svakako, Darko Bajić sa Balkanskim pravilima, dok je „Čovek“ razrada teme u svetlu nove političke korektnosti SPOILER!! ( Majorov greh je zapravo snimljen na VHS traci, i to veoma slično snimku Škorpiona koji ubijaju nevine dečake u okolini Srebrenice, 1995. )
Jedna od svakako najupečatljivijih scena je ona u kojoj Major ubija biznismena koji po izgledu i reputaciji neodoljivo podseća na vlasnika Delte M.Miškovića.
Usaglasili smo se da „Hadersfild“ ne bi smo gledali čak i da nam posle projekcije daju novčanicu od 100 eura.
„Šišanje“ je scenario koji smo već čitali, i odličan je, kao i najava, dok je o „Ognjenki“ već sve rečeno i napisano, skoro kao da smo je već i videli u bioskopu.
Vraćamo se glavnoj temi, filmu „Četvrti čovek“.
Već od prve scene je jasno da će scenario ići u pravcu koji je čest u domaćoj kinematografiji, da sve što vuče na žanr ( u ovom slučaju politički triler ) u dijalogu mora da zvuči kao da je prevedeno sa engleskog, što je samim tim i nategnut zadatak za glumce.
Jedino Nikola Kojo iz ovakve postavke može da se izvuče potpuno elegantno, što zbog svog neverovatnog talenta, što zbog činjenice da mu je ova uloga legla kao dupe na nošu, možda čak i više od, među domaćim dizelašima omiljenog, „čika Velje iz Lepih sela“.
Ne znamo, naravno, da li Kojo u sebi nosi dileme koje u filmu ima Major, lik kojeg tumači, ali pojedine scene su glumljene sa retko viđenom uverljivošću, kako bi to rekli profesori glume „iz sebe“.
SPOILER ALERT!!
Major je lik koji je pre amnezije bio nešto kao Legija, dakle, masovno je ubijao nevino nesrpsko življe u svim okolnim ratovima. Kako mu se pamćenje polako vraća, srpski nacionalista u njemu nestaje, pa Major počinje da oseća emocije kako prema bližnjima, ali i prema onima kojima je oduzimao život.
( Predlog, izvučen iz konteksta: Možda bi za članove pojedinih stranaka i organizacija ovakav metod bio koristan. Nađe se medicinski način za kolektivnu amneziju, i svi se iz kome probude sa mozgom npr. Nataše Kandić. To bi nam stvarno olakšalo društveni razvoj! )
NASTAVI DA ČITAŠ, SPOILER GOTOV!
Sve u svemu, iako scenaristički postavljen kao „diskretni omaž Bornu, Se7en, Anđeoskom srcu, Profesionalcu, Sneču“ i tako mnogo dalje, postavkom „snimak grada koji živi uobičajeno, onda dijalog u skladištu ili luksuznoj kič vili, pucnjava, pa ljubav ili seks“... Dakle iako sve to, Zečević se nije izblamirao. Predvljivog ritma, ipak „Č.Č.“ nije preterano dosadan, Kojo je odličan, sporedne uloge takođe ( Feđa Stojanović, Sanja Mikitišin, i naš omiljeni glumac Miloš Timotijević) a kutija sa polit-triler žanrom se polako otvara – odškrinuo ju je, svakako, Darko Bajić sa Balkanskim pravilima, dok je „Čovek“ razrada teme u svetlu nove političke korektnosti SPOILER!! ( Majorov greh je zapravo snimljen na VHS traci, i to veoma slično snimku Škorpiona koji ubijaju nevine dečake u okolini Srebrenice, 1995. )
Jedna od svakako najupečatljivijih scena je ona u kojoj Major ubija biznismena koji po izgledu i reputaciji neodoljivo podseća na vlasnika Delte M.Miškovića.
U predvečerje otvaranja Deltinog Objekta sa velikim O, publika u SC skoro da je aplaudirala kada je Škorpion udario na Kontroverznog Biznismena. SPOILER GOTOV
I ovde dolazimo do problema.
Kao i u romanima Dobrice Ćosića, dramama Duška Kovačevića, filmu „Balkanska pravila“, i „Četvrti čovek“ nam govori da u Srbiji nema nevinih, da su samo jedni negativci protiv drugih negativaca, i da smo svi isto blato.
Ovakva premisa je opasno, ideološko minsko polje, u kojem se ni jedna vrednost zapravo ne propagira, i u kojem Škorpion postaje simpatičan u odnosu na Biznismena.
Naravno, teško je i razdvojiti prvu, drugu i petu Srbiju i napraviti razliku. Na bini se, kao jedan od producenata,našao i Željko Mitrović, koji je na svojoj televiziji puštao sadržaje misaonih meandara Mire Marković, dok su Škorpioni i Legija tamanili po Bosni. Danas, fini, građanski Beograd aplaudira Mitroviću. Nigde zvižduka, jer svi oni znaju da je od saučestvovanja u jednoj politici jedino gore njeno produžavanje, što kroz svoj medij radi Mitrovićev arhineprijatelj, vlasnik Javnog Servisa.
I tako Željko Pink postade podoban, jer od goreg uvek ima gore i glavatije.
Ovaj film neće biti besplatan za prvih 40.000 studenata i đaka, što je sudbina koja je zadesila već pomenuti „Hadersfild“. http://dobanevinosti.blogspot.com/2007/10/ne-pitajte-ta-hadersfild-moe-da-uini-za.html
I ovde dolazimo do problema.
Kao i u romanima Dobrice Ćosića, dramama Duška Kovačevića, filmu „Balkanska pravila“, i „Četvrti čovek“ nam govori da u Srbiji nema nevinih, da su samo jedni negativci protiv drugih negativaca, i da smo svi isto blato.
Ovakva premisa je opasno, ideološko minsko polje, u kojem se ni jedna vrednost zapravo ne propagira, i u kojem Škorpion postaje simpatičan u odnosu na Biznismena.
Naravno, teško je i razdvojiti prvu, drugu i petu Srbiju i napraviti razliku. Na bini se, kao jedan od producenata,našao i Željko Mitrović, koji je na svojoj televiziji puštao sadržaje misaonih meandara Mire Marković, dok su Škorpioni i Legija tamanili po Bosni. Danas, fini, građanski Beograd aplaudira Mitroviću. Nigde zvižduka, jer svi oni znaju da je od saučestvovanja u jednoj politici jedino gore njeno produžavanje, što kroz svoj medij radi Mitrovićev arhineprijatelj, vlasnik Javnog Servisa.
I tako Željko Pink postade podoban, jer od goreg uvek ima gore i glavatije.
Ovaj film neće biti besplatan za prvih 40.000 studenata i đaka, što je sudbina koja je zadesila već pomenuti „Hadersfild“. http://dobanevinosti.blogspot.com/2007/10/ne-pitajte-ta-hadersfild-moe-da-uini-za.html
„Četvrti čovek“ je dovoljno pristojno ostvarenje da niko ne bi morao da dovlači publiku za uši, bioskopski doživljaj je zagarantovan, prvenstveno zaslugom direktora fotografije Goge Volarevića.
Još jedna dobra stvar je i to što sam Zečević nije proistekao iz klike okupljene oko Jugoslovenskog dramskog pozorišta, koja već predugo godina odlučuje o tome ko je u Srbiji umetnik, a ko nije.
Sve ovo daje nadu u mogući pozitivan razvoj Novog srpskog filma.
Još jedna dobra stvar je i to što sam Zečević nije proistekao iz klike okupljene oko Jugoslovenskog dramskog pozorišta, koja već predugo godina odlučuje o tome ko je u Srbiji umetnik, a ko nije.
Sve ovo daje nadu u mogući pozitivan razvoj Novog srpskog filma.
APPENDIX: Vest od jutros koja zapravo ima dosta veze sa prethodnim tekstom:
08:52 -> 11:00 Izvor: B92, Beta
Beograd -- Otvoren najveći šoping mol na Balkanu - „Delta siti" na 85.000 kvadratnih metara u koji je uloženo 74 miliona evra.
...Na otvaranju su bili i pisac Dobrica Ćosić, ministri, čelnici velikih državnih i privatnih preduzeća, čelnici Beograda, gradski menadžer Bojan Stanojević, vlasnik Verano motorsa, novi suvlasnik Robnih kuća Beograd Radomir Živanić, Jugoslav Karić, čelnik RTS-a Aleksandar Tijanić i drugi ...
5 Comments:
ovo je jedan od najboljih domacih filmova ikada. iako mracan on nudi nesto pozitivno i moralno ako se samo malo dublje zagledas u njegovu sustinu. Bravo za ekipu!
dosadno, deja vu
ne pamtim da sam gledao ovako uzbudljiv, kvalitetan i pametan domaci film.
Jelena, politički komentari istavovi su ti nešto najpliće šta može da se nađe u ovoj zemlji.
Mogu da se kladim da bi pre 20 godina glasala za Miloševića, kad je vetar duvao u tom smeru.
A 41'-ve bi 100% klicala nemačkim osloboditeljima i čitala antisemitske knjige.
Tužan poraz ljudskog duha.
film deluje da je dobar ali je u principu zbrzan, akcija je smesna osim kada dodju na scenu pravi specijalci, jedino sto falja u filmu je dramski deo koji je pred sam kraj...postavka price je ok ali se delovi nje previse provlace kroz film, akcije i obracuni kroz scene nisu odradjeni kako valja, prilicno su staticni...tipicna kopija stranih filmova...nije lose pogledati ali nista spec....nije totalni promasaj ko shejtan i tt sindrom, ali nije ni za padanje u nesvest
Post a Comment
<< Home