Tuesday, April 18, 2006

GLOBALNI KONFLIKT - DIZAJNERI, KOKTELI,TOALETE u LAVIRINTU




Prenosimo veoma zanimljivo misljenje
( AGITPOPERSKI angazovano, da dodamo ) o Danima Beograda, dizajna i mondis koktela u nasem gradu. Objavile Vecernje novosti.




Slave i dizajneri
A. B. M. - V. S. P., 17. april 2006



OVOGODIŠNjI "Dani Beograda" olakšaće gradsku kasu za više od 20 miliona dinara. Nesporno je da organizovanje četvorodnevne manifestacije mora da košta podosta, ali je gotovo izvesno da je "koji milion" mogao da se uštedi.
Pojedinačno najvećim iznosom, od čak 2.150.000 dinara, plaćen je trodnevni konferencijski program u Centru "Sava" u okviru "Beogradske nedelje dizajna". Inače, ova manifestacija, nezavisno od praznika glavnog grada, traje od 17. do 22. aprila, uz podršku mnogih institucija i sponzora. Prisustvo ovom programu, koji je nenadano dobio značaj prazničnog, moguće je samo odabranima, uz pozivnice, pa nije baš najjasnije zašto bi gotovo dva miliona Beograđana "proslavljalo" i iz svojih džepova, preko budžeta, plaćalo žurku "dizajnerskog društvana", na koju ne mogu ni da uđu.
Nije, međutim, to jedini praznični događaj koji Beograđani u "svojim" danima neće moći ni da vide, a plaćaju ga. Organizacioni odbor proslave, kojim je predsedavala Radmila Hrustanović, zamenik gradonačelnika Beograda, odlučio je da u zvaničan program uvrsti i modni performans "Svetlost" i reviju kreatorke Ive Stefanović. Gradska kasa time je olakšana za 987.800 dinara, a šetnje po pisti manekena i manekenki u Centru "Sava" videće večeras, opet, samo odabrani, uz pozivnice.
Uz svu moguću infrastrukturu kojom Skupština grada raspolaže - Informativna služba, kao i sektori i menadžeri za odnose sa javnošću "Belef centra", Centra "Sava", "Beogradske tvrđave" - organizatorima je, ipak, bila neophodna stručna pomoć, koja je, ukupno, plaćena 2.780.000 dinara. Angažovana je privatna marketinška agencija "Mozaik", sa kojom "sarađuje" Damir Hrustanović, stariji sin zamenice gradonačelnika.
Samo za stavku "odnosi sa javnošću" odobreno je 180.000 dinara, a agencijski troškovi bili su 227.550 dinara. Od ovog novca, međutim, organizovane su samo dve konferencije za novinare. Pride, za "organizaciju, produkciju i administraciju" tokom februara, marta i aprila izdvojeno je još 780.000 dinara.
ODGOVORI


"NOVOSTI" su se obratile "Belef centru", izvršnom producentu "Dana Beograda", sa pitanjima: po kojim kriterijumima su plaćeni i u program proslave ušli dizajneri i modni kreatori i šta od toga ima dva miliona Beograđana. Odgovori su nam stigli iz Informativne službe Skupštine grada.
- Grad Beograd je počastvovan što je izabran da bude domaćin "Beogradske nedelje dizajna", na kojoj učestvuju najpoznatiji svetski dizajneri, poput Karima Rašida - odgovara Informativna služba. - U okviru ove manifestacije Grad je finansirao otvorenu tribinu "Dizajn na 2, Beograd na 2", kao i Prezentaciju i Identitet Beograda, koje su besplatne i uz rezervaciju dostupne svima.
Na pitanje - šta je tu koštalo dva miliona dinara i po čemu je značajno svim Beograđanima, koji preko budžeta finansiraju Grad - nismo dobili odgovor.
- Po odluci Organizacionog odbora, za ovogodišnje "Dane Beograda" naručen je umetnički program studenata 2. i 4. godine Fakulteta dramskih umetnosti, na temu jubileja Nikole Tesle. U nastavku tog programa je i modna revija Ive Stefanović - odgovor je iz Skupštine grada.




NE MOGU SAMI


INFORMATIVNA služba Grada odgovorila nam je i na pitanje zašto je angažovan "Mozaik. Pitanje koje su još marketinške agencije konkurisale za taj posao, kao i zašto su marketing i produkcija koštali 2.780.000 dinara, ostalo je bez odgovora.
- Angažovanje privatnih agencija (državnih više nema, bilo nekad) je uobičajeno za sve programe koje organizuju Skupština grada i njene ustanove - odgovaraju nadležni. - Sekretarijat za informisanje ima daleko drugačiji opis posla od onog koji je potreban za uspešnu marketinšku podršku manifestacijama velikim po broju učesnika, sadržajima i formi. U poslednje tri godine na marketinškoj kampanji je radila svaki put druga agencija, takođe privatna.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home