"KRAJ U OGNJU BUKTI SAD..."
Najpametnije što možete da uradite sutra ( 12.aprila ) je da posvetite pet i po sati izbrušenom ideološkom dijamantu – integralna verzija filma 1900.- NOVECENTO ( kod nas preveden kao Dvadeseti vek ) Bernarda Bertolučija biće prikazana u SC:
Integralna verzija filma "20. vek" Bernarda Bertolučija, kojom će biti otvorena retrospektiva filmova tog istaknutog italijanskog i svetskog reditelja, biće prikazana 12. aprila u Centru "Sava" u Beogradu. Beograd je, zahvaljujući saradnji s Nacionalnom kinotekom iz Bolonje i Italijanskim institutom za kulturu, treći grad u svetu, nakon Bolonje i Pariza, u kojem se prikazuje integralna verzija tog Bertolučijevog remek-dela, u trajanju od pet sati i 20 minuta, rekao je novinarima upravnik Muzeja Jugoslovenske kinoteke Dinko Tucaković.
Film je nakon premijere prikazivan u više skraćenih verzija u kojima su pojedine scene cenzurisane ili izbačene na zahtev producenata. "20. vek" će biti prikazan od 18 časova, iz dva dela, s pauzom. Cena karata je 100 dinara za studente s indeksom, a 250 dinara za ostale posetioce. Retrospektiva Bertolučijevih filmova biće nastavljena 13. aprila u Muzeju Jugoslovenske kinoteke okruglim stolom o stvaralaštvu tog reditelja, nakon kojeg će biti prikazan dokumentarac Đanija Amelija "Bertoluči o filmu". Ciklus koji traje do 20. aprila obuhvata i filmove "Pre revolucije" (1964), "Strategija pauka" (1970), "Konformista" (1970), "Poslednji tango u Parizu" (1972), "Mesec" (1979), "Poslednji kineski car" (1987), "Čaj u Sahari" (1990), "Mali Buda" (1993), "Ukradena lepota" (1996), "Opčinjeni" (1998) i "Sanjari" (2003).
Film obuhvata period od 1900. do 1945. i prati živote italijanskog plemića
( Robert de Niro ) i sluge ( Žerar Depardje ), koji se rađaju istog dana, na istom imanju u Italiji. Datum smrti Đuzepea Verdija kojim film pochinje nije odabran bez razloga, iako poznatom kritičaru Rodžeru Ebertu nije bila jasna simbolika, ipak evo objašnjenja - Verdi je bio poznat kao propagator pokreta za ujedinjenje Italije, pod nazivom RISORGIMENTO. Smrt Verdija je zapravo simbol početka nove podele koja će obeležiti i Italiju i Evropu u prvoj polovini XX veka – sa jedne strane biće fašizam i nacizam, a sa druge pokret koji im se usprotivio. )
Za svakoga u čijim grudima, kuca crveno srce, „XX vek“ je filmska Biblija ( da ne kažemo Manifest...)Pored dva glavna glumca, najupečatljiviji je svakako lik koga glumi Donald Saterlend: nikada fašizam na velikom platnu nije bio toliko monstruozan kao kada se Donald poigra sa detetom... ( osim možda kod Lordana Zafranovića, prim.aut.)
Integralna verzija filma "20. vek" Bernarda Bertolučija, kojom će biti otvorena retrospektiva filmova tog istaknutog italijanskog i svetskog reditelja, biće prikazana 12. aprila u Centru "Sava" u Beogradu. Beograd je, zahvaljujući saradnji s Nacionalnom kinotekom iz Bolonje i Italijanskim institutom za kulturu, treći grad u svetu, nakon Bolonje i Pariza, u kojem se prikazuje integralna verzija tog Bertolučijevog remek-dela, u trajanju od pet sati i 20 minuta, rekao je novinarima upravnik Muzeja Jugoslovenske kinoteke Dinko Tucaković.
Film je nakon premijere prikazivan u više skraćenih verzija u kojima su pojedine scene cenzurisane ili izbačene na zahtev producenata. "20. vek" će biti prikazan od 18 časova, iz dva dela, s pauzom. Cena karata je 100 dinara za studente s indeksom, a 250 dinara za ostale posetioce. Retrospektiva Bertolučijevih filmova biće nastavljena 13. aprila u Muzeju Jugoslovenske kinoteke okruglim stolom o stvaralaštvu tog reditelja, nakon kojeg će biti prikazan dokumentarac Đanija Amelija "Bertoluči o filmu". Ciklus koji traje do 20. aprila obuhvata i filmove "Pre revolucije" (1964), "Strategija pauka" (1970), "Konformista" (1970), "Poslednji tango u Parizu" (1972), "Mesec" (1979), "Poslednji kineski car" (1987), "Čaj u Sahari" (1990), "Mali Buda" (1993), "Ukradena lepota" (1996), "Opčinjeni" (1998) i "Sanjari" (2003).
Film obuhvata period od 1900. do 1945. i prati živote italijanskog plemića
( Robert de Niro ) i sluge ( Žerar Depardje ), koji se rađaju istog dana, na istom imanju u Italiji. Datum smrti Đuzepea Verdija kojim film pochinje nije odabran bez razloga, iako poznatom kritičaru Rodžeru Ebertu nije bila jasna simbolika, ipak evo objašnjenja - Verdi je bio poznat kao propagator pokreta za ujedinjenje Italije, pod nazivom RISORGIMENTO. Smrt Verdija je zapravo simbol početka nove podele koja će obeležiti i Italiju i Evropu u prvoj polovini XX veka – sa jedne strane biće fašizam i nacizam, a sa druge pokret koji im se usprotivio. )
Za svakoga u čijim grudima, kuca crveno srce, „XX vek“ je filmska Biblija ( da ne kažemo Manifest...)Pored dva glavna glumca, najupečatljiviji je svakako lik koga glumi Donald Saterlend: nikada fašizam na velikom platnu nije bio toliko monstruozan kao kada se Donald poigra sa detetom... ( osim možda kod Lordana Zafranovića, prim.aut.)
1 Comments:
Great work.
Post a Comment
<< Home